محمدی جانباز و عضو گروه تواشیح سیرت النبی: هربار که مجروح می‌شدم عطشم برای رفتن به جبهه بیشتر می‌شد

محمدی جانباز و عضو گروه تواشیح سیرت النبی: هربار که مجروح می‌شدم عطشم برای رفتن به جبهه بیشتر می‌شد

محمدی جانباز 70 درصد ورزشکار شاندیزی: 
هربار که مجروح می‌شدم عطشم برای رفتن به جبهه بیشتر می‌شد

سلام. در این قسمت میخوام براتون یه مصاحبه از یکی از اعضای گروه تواشیح سیرت النبی بزارم که همه میشناسنش چون ایشون از جانبازان کشور هستن و بقول باران که همیشه میگه قاصدک آقای محمدی به نوعی آرم این گروه میشه وهمه افتخارات به برکت وجود این جانباز هست البته این گروه اعضای خبره زیاد داره همچون استادان رضا بقایی و هادی و محمدیاری و استاد طیرانی که هرسه از استادان بنام قرانی و همخوانی بحساب می ایند. با درج این مصاحبه در این قسمت بنوعی ما هم ادای دین میکنیم به جانبازان و شهیدان که حق زیادی برگردن ما و ملت ایران دارند و ان شا... آقای محمدی هم چه در این دنیا و چه وقتی شهید شدند اون دنیا شفیع و دعاگوی ما باشند.
 
محمد محمدی شاندیز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حیات در مشهد، ضمن معرفی خود و فعالیت‌های ورزشی و فرهنگی که تا کنون انجام داده است، تصریح کرد: سال 1344 در شاندیز مشهد متولد شدم، در دوران اوج انقلاب در اکثر راهپیمایی‌ها و تجمعات شرکت می‌کردم و علاقه زیادی به حضور در این تجمعات داشتم و اعلامیه‌های امام خمینی(ره) را پخش می‌کردم تا اینکه جنگ شد و به فرمان امام خمینی (ره) در سن 16سالگی عازم اسلام آباد غرب شدم. 
وی افزود: دفعه اولی که برای اعزام به جبهه اقدام کردم کسی من را نپذیرفت ولی در مرتبه دوم کف کفش‌هایم را مقوا گذاشتم تا کمی قدم بلندتر شود و همین حرکت باعث شد که این بار اعزام شوم. 
محمدی با بیان اینکه اولین عملیاتی که شرکت کرده است عملیات مسلم ابن عقیل بود، خاطر نشان کرد: ابتدا در واحد تعاونی کار می‌کردم اما چیزی نگذشت که آرپی‌جی‌زن شدم توانستم در عملیات والفجر مقدماتی شرکت کنم، اولین عملیاتی که شرکت کردم مسلم‌بن‌عقیل بود که در منطقه سومار و نفت‌شهر صورت گرفت، در عملیات والفجر مقدماتی بود که از ناحیه ریه دچار مجروحیت شدم و ریه‌ام پاره شد و دومین مجروحیتم نیز درست یک هفته بعد از تولد ١٩سالگی‌ام در جزایر مجنون و قبل از عملیات بدر اتفاق افتاد که قطع نخاع شدم و برای همیشه توان راه‌رفتن را از دست دادم. 
وی افزود: به خدا قسم هربار که مجروح می‌شدم عطشم برای رفتن به جبهه بیشتر می‌شد چراکه حال و هوای آن مناطق را با هیچ جایگاهی در دنیا نمی‌توانم عوض کنم. 
این جانباز 70 درصد شاندیزی از شروع ورزش و کسب مقام‌های جهانی در رشته شنا گفت و خاطرنشان کرد: با توجه ‌به اینکه در جبهه غواصی کرده بودم، برایم سخت نبود ورزش را شروع کنم، البته دکتر نیز توصیه کرده بود برای رفع کبودی و خشکی پاهایم هرازچند گاهی شنا کنم که این توصیه خود مزید بر علت شنای من شد. 
محمدی شاندیز از مقام‌های کسب کرده خود در مسابقات مختلف جهانی گفت و تصریح کرد: نفر اول مسابقات جهانی تایوان در رشته‌های شنای قورباغه و کرال سینه در سال٢٠٠٧، نفر سوم مسابقات جهانی تایوان و اسلواکی در رشته شنای کرال پشت ٢٠٠٧، 1 طلا 4 نقره و 1 برنز در مسابقات جهانی برلین آلمان و همچنین رکورد شنای قورباغه، کرال سینه و کرال پشت در ایران را کسب کردم به عبارت دیگر 11 مدال را توفیق حق تعالی در مدت 30 سال کسب کردم، البته نخستین مدال طلای تاریخ جانبازان و معلولان در مسابقات شنای جهان را نیز من کسب کردم. 
وی تاکید کرد: بعد از مجروحیتم در محور فرهنگی نیز فعالیت خود را از سر گرفتم،شروع به درس خواندن در دانشگاه الهیات مشهد کردم و از سال 65به فعالیت های قرآنی پرداختم و توانستم حائز رتبه قاری ممتاز کشوری را شوم. 
جانباز 70 درصد شاندیزی بیان کرد: با توجه به اینکه صدای خوبی داشتم به خواندن قرآن و تواشیح علاقه داشتم به این کار مفید پرداختم و اکنون نیز یک موسسه قرآنی دارم و در آن به فرزندان علاقه‌مند به حوزه‌های قرآن آموزش تواشیح و قرائت می‌دهم. 
وی تصریح کرد: گروه تواشیح من در مسابقات زیادی شرکت کرده و مقام‌های زیادی را نیز کسب کرده است که از این‌ مقام‌ها می‌توان به رتبه اول مسابقات قرائت قرآن بهزیستی کشور، رتبه برتر مسابقات قرائت قرآن جانبازان در کشور، نفر دوم مسابقات قرائت قرآن ورزشکاران در کشور، نفر اول مسابقات قرائت قرآن بسیج اصناف در مشهد‌ و نفر اول مسابقات قرائت قرآن جانبازان مشهد و خراسان رضوی اشاره کرد. 
وی در ارتباط با نقش ایثارگان در جامعه امروزی و در راستا ترویج فرهنگ ایثار و شهادت گفت: ایثارگران نمادهای عینی و واقعی فرهنگ ایثار و شهادت هستند که در هرجایی و هر مکانی باید با حضور خود این فرهنگ را به مردم جامعه معرفی کنند و آنها را با این فرهنگ ارزشمند مانوس نگه دارند، امروز در جامعه عده‌ای از جانبازان نابینا و قطع عضو هستند و این جانبازی‌ها و رشادت‌های دوران هشت ساله جانبازان گویای ارزش‌های والای ایثارگران برای آنهایی که جنگ را ندیده‌اند است. 
محمدی شاندیز افزود: ایثارگران باید در زمینه جنگ نرم بستری وسیع را برای خود فراهم کنند تا در هر شرایطی بتوانند در این جنگ نوین به درستی فعالیت کنند.

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







برچسب‌ها:
[ یک شنبه 17 آبان 1394برچسب:گروه تواشیح,تواشیح,گروه تواشیح سیرت النبی مشهد مقدس,, ] [ 18:56 ] [ سیرت النبی ]
[ ]

کد بارش گل رز به دنبال موس